Forum

Kobling

29. juni 2009 kl. 17:22
Dennis
Hej
Jeg har købt mig et fadølsanlæg. Er der ikke noget med at hvis man skal skifte øl mærke fra Tuborg til Ceres så skal der en anden kobling til? Og hvor finder man eventuelt sådan et uhyre?

PFT DJ

30. juni 2009 kl. 14:34
nysgerrig
Hvor har du købt det henne ? :D

30. juni 2009 kl. 21:51
Dennis
Jeg har købt det brugt, privat. Som sagt skyller der rigeligt af Tuborg igennem pt, men jeg overvejer at skifte til Ceres. Og så er det at jeg har hørt at man skal udskifte koblingen, men jeg ved ikke om det er en and...

11. juli 2009 kl. 23:49
Marty
Næ, skulle ikke være nogen problem, den danske 'carlsberg' kobling passer også ind i et faxe/ceres fad, har gjort det i sidte uge.
Du skal bruge en 'flach' kobling hvis du vil ha tysk / hollandks øl, eller hvis du kan finde nogle gamle brøckhouse fustager (tror jeg). Jeg har flere at de der flach koblinger liggende, du siger bare til..

12. juli 2009 kl. 15:23
"Carlsbergkoblinger" hedder S-koblinger, og "flach" eller "Albanikoblinger" kaldes A-koblinger. Så ved du hvad du skal spørge efter ude i verdnen :-)

Koblinger kan fx. købes hos Lund Teknik: http://www.beertools.dk

jan

29. juli 2009 kl. 20:07
Marty
Det tror jeg vist ikke er helt rigtig.. de der albani/cerres/faxe koblinger er en del mindre end de tyske flach koblinger..

29. juli 2009 kl. 21:48
Næ, jeg tror nu de er ens. I hvert fald er de tyske øl vi har og har haft i baren på samme slags "flange"-koblinger, nemlig A-koblinger. Det er/var Brøckhouse i øvrigt også.

Jeg skal dog ikke udelukke at der findes en eller anden obskur tysk koblingstype der ude...

jan

Tilføj kommentar

Navn:
evt. mail:

Skriv teksten i billedet her og et tegn mere efter eget valg:

Åbningstider: Man 21-01, tir-ons 16-01, tor 16-02, fre 15-02, lør 13-02, søn 13-23. Kontakt: mail eller tlf.: 3535 4534 (i åbningstiden når vi kan nå det)