Forum

Undskyld til den vrede bartender

30. november 2009 kl. 09:38
Benjamin
Det var en super-hyggelig aften igår, hvor vi sagde farvel til Christian Skovdal.

Desværre gjorde jeg noget lidt fjollet, som jeg gerne vil undskylde for.
Jeg stod i baren og snakkede med diverse folk, blandt andet Jannik, som nævnte noget i stil med at han ikke kunne få bartenderens opmærksomhed. Som en dårligt valgt beruset morsomhed fra min side røg der så en øl-brik over i bartenderens retning, som ulykkeligvis ramte. Det fik bestemt også bartenderens opmærksomhed. Jeg, og folk omkring mig spøgte lidt med situationen, indtil det gik op for mig at han var blevet rigtigt rigtigt sur. Jeg undskyldte naturligvis...jeg er selv gammel bartender, og kan bestemt godt se at den morsomhed ikke var morsom under omstændighederne.

Da det gik op for mig hvor vred han var blevet, var det åbenbart for sent til at han ønskede at tage imod min undskyldning, og til min store overraskelse blev jeg istedet truet med vold, og skubbet omkring i lokalet imens jeg prøvede at få fat på mine ting, og fortælle folk omkring mig hvad der foregik.

Et sidste forsøg på at undskylde resulterede i at bartenderen greb mig og smed mig ud af døren.

Jeg er ked af at jeg gjorde dig vred...men jeg er også ked af at du ikke ville tage imod min undskyldning, og istedet synes at du ville true mig med tæsk. Som jeg kunne se ganske mange folk fortælle dig, så er jeg altså slet ikke "Den Type"

7. december 2009 kl. 21:35
Hej Benjamin

Jeg skal hilse fra tenderen og sige at din undskyldning er modtaget og godtaget. Han har naturligvis oplevet situationen en smule anderledes end du, men de overordnede linjer er I da enige om... :-)

..og naturligvis bliver man smidt ud når man er så dum at kaste noget i hovedet på tenderen (eller for den sags skyld en anden gæst), og det kan kun gå for langsomt!

mvh jan

10. december 2009 kl. 14:21
Benjamin
Tak fordi du viderebragte det, Jan.

Jeg er sikker på at der kan være andre opfattelser af situationen end min...vi var en del der havde været der lige fra starten, og Christians øl er jo desværre både velsmagende og stærk, så jeg er sikker på at min hukommelse er lidt "speget".

-Jeg vil dog tillade mig, for en god ordens skyld at bemærke, at min "Løs-sluppethed" naturligvis også var præget af, at det var min forståelse at vi var til en privat sammenkomst, hvor alle tilstedeværende var venner, eller venners venner, og at der dermed var lidt mere basis for at kunne tage en spøg fra én gæst til en anden. Til en almindelig åbningsaften (som jeg har været til ganske mange af i hele barens eksistens) er reaktionen helt forståelig og passende. Til en privat fest synes jeg den er overdrevet.

Kan man ikke tage spøgen skal man have lov til at blive sur. Men at smide en gæst ud af døren, mens værten/æresgæsten står og beder en om at tage det roligt, istedet for at tage imod en undskyldning og så lade det være det, det ved jeg ikke om er helt passende. Jeg så ikke nogen grund til decideret at opsøge en konflikt, og eskalere den til et punkt hvor så mange af de andre gæster blev berørt af det, inklusive den mand vi alle var tilstede for at fejre.

-Anyway, jeg var en knold den aften. Men jeg var altså ikke den eneste...

7. januar 2010 kl. 11:29
Ooh, now I'm dying to know which one of the bartenders it was! ;-)

23. april 2010 kl. 14:43
Anonym Gæst
Tjah, det er egentligt et interessant emne (på den dårlige måde).
Men som tidligere bartender og driver, vil jeg gerne give mit bi7.

Er udsmidning i orden:
Hvis man er så dum (ikke personlig ment. Skal nok læses som beruset) at smide noget efter en bartender, så kan jeg godt forstå at man bliver smidt ud.

Tolerance:
Steder med alkohol bliver nødt til at føre en 0 tolerance politik for at holde uroligheder på afstand. Ellers sker der hurtigt dét at det acceptable niveau stiger og stiger. Det kender jeg fra egen bar. Gæster har en tendens til at køre det liige en tand videre end det de så sidste gang.

Trusler:
Det er selvfølgeligt aldrig okay at bartenderen truer med tæv og pryl,
men men men... når man selv har været en idiot først, så må man altså også bare acceptere at andre kan være en idiot i situationen. Jeg forstår ikke at folk der selv har været urimelige har så travlt med at brokke sig når de så får en urimelig modsituation.

Jeg er i øvrigt sikker på at ingen af parterne normalt handler sådanne. Kast med brik var i fuldskab, og evt. trusler var i irritation.

Jeg håber dog at aftenen forløb godt for den der skulle fejres.
Two beer or not two beer... that is the question

Tilføj kommentar

Navn:
evt. mail:

Skriv teksten i billedet her og et tegn mere efter eget valg:

Åbningstider: Man 21-01, tir-ons 16-01, tor 16-02, fre 15-02, lør 13-02, søn 13-23. Kontakt: mail eller tlf.: 3535 4534 (i åbningstiden når vi kan nå det)